Tapasztalatainkat immáron négy éve gyűjtjük a turizmusmarketing és az online turisztikai szolgáltatások kapcsán. Ezek alapján, fejlesztőinkkel egy olyan turisztikai portálrendszert terveztünk, amely a legmodernebb tulajdonosi és felhasználói elvárásoknak is megfelel.
- Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030A turizmus a gazdaság meghatározó szektora, a nemzeti össztermék előállítása, a foglalkoztatás, a fizetési mérleg egyensúlya tekintetében egyaránt stratégiai jelentőségű ágazat. A makroszintű adatok azt mutatják, hogy az ágazat teljesítménye jó, 2010-től folyamatosan javul. Azonban az iparág szereplőinek jövedelemtermelő képessége nem elég erős, „sérülékenyek” a turisztikai vállalkozások. Az ország természetföldrajzi, kulturális adottságai jobbak, mint ami ebből az ágazat szereplőinek üzleti eredményein látszik. Van tehát további növekedési potenciál, bőven vannak a szektorban mozgósítható tartalékok, mind a kínálati elemek bővítése (mennyiség), mind a szolgáltatások attraktivitása (minőség) terén.
Turizmus ma
Mára a turizmus jelentős változásokon esett át az egy évtizeddel ezelőtti állapotokhoz képest. A rengeteg fejlesztésnek, az ágazatba bevont forrásoknak és a kereslet erőteljes növekedésének köszönhetően kifejezetten vonzóvá váltak az ország különböző desztinációi, és a magyar lakosság körében trenddé vált a belföldi wellness-hétvégék és a tavaszi / őszi elvonulások során új, különleges helyekre látogatni. A klasszikus témák mellett nagyon népszerű a bor-és gasztroturizmus, vagy épp az aktív kikapcsolódást biztosító kerékpáros-és lovasturizmus is; lehetőségek széles tárházát kínálva az egyes tájegységek számára arra, hogy tömegeket vonzó úticéllá váljanak.
A szektor érrendszerét jelentő helyi turisztikai szervezetek és szolgáltatók számára tehát ma már az egyik legfontosabb céllá vált, hogy hatékonyan tudják megszólítani leendő vendégeiket; hogy gyorsan, megbízhatóan képesek legyenek informálni őket arról, amit kínálnak, és hogy biztos tájékozódási pontot, minőségi támogatást biztosítsanak a látogatás teljes időtartama alatt.
Online jelenlét
Azokon a helyszíneken, ahol jelenleg vagy a későbbiekben nagy értékű turisztikai célú fejlesztések és beruházások zajlanak, természetes módon jelentős igényként lép fel az online jelenlét fejlesztése. Előzetes kutatásaink alapján jól látható, hogy a desztinációk többségének jelenleg sem áll a rendelkezésére olyan online felület, amely teljes körűen megfelel napjaink fogyasztói elvárásainak. Gyakran előfordul, hogy az adott terület turizmusáért felelős szervezetnek olyan a weboldala, amely még az alapvető technikai igényeknek sem felel meg; nem olvasható / használható mobilról, elavult a tartalma és a menüstruktúrája, így a látogatók számára egyáltalán nem hasznosítható. Emellett pedig, mivel nincs mögötte marketingtevékenység, el sem jut a felhasználókhoz, és végképp nem jelent presztízs értékű megjelenési felületet a szolgáltatók, valamint ebből következően bevételi lehetőséget az üzemeltető számára sem.
Megoldás
Számos sikeres és népszerű itthoni és külföldi portál áttekintése után könnyen körvonalazható, melyek azok a funkciók, amelyek a leginkább hasznosak és kedveltek manapság a turisták köreiben. Látható, hogy a szolgáltatásokról, attrakciókról ma már például egyszerre sokkal rövidebb, de ugyanakkor több rétegű információk közlésére van szükség a régi, leíró jellegű tartalmakhoz képest.
Mi mindig törekszünk arra, hogy a lényeges tartalmi sarokpontokat igyekezzünk egyszerre, mégis letisztultan, befogadhatóan megjeleníteni, hogy a látogatónak ne legyen szüksége arra, hogy más weboldalakra lépjen tovább. Az pedig ma már szükséges minimum, hogy egy weboldal reszponzív és gyors legyen.
Az általunk fejlesztett portál egy olyan alapot képez, mely modulárisan alakítható és további funkciókkal is bővíthető – egyedileg fejlesztett kódról lévén szó, a lehetőségek száma végtelen. Egy sima Wordpress oldallal ellentétben ez a felület biztonságos módon ad terepet bármilyen, a megrendelők által fontosnak vélt feature létrehozásához vagy integrációjához. Kérésre természetesen bármilyen kombinációval kapcsolatban tudunk ajánlatot adni.
Főbb funkciók
Programajánló
A portálon naprakészen, minden eszközre optimalizáltan jeleníthetők meg az admin felületen felvitt, vagy RSS-ből átvett (opcionális) helyi programok, rendezvények, amelyek a látogatóink számára érdekesek lehetnek.
Rugalmas útvonaltervező
Admin felületen pillanatok alatt felvihetők tematikus séta- vagy túraútvonalak, amelyeknél a portál automatikusan megjeleníti a pontos útvonaltervet, a becsült időtartamot és a pontos távot is.
Csomagajánlatok
Portáljainkon lehetőség van egyedi, szezonális vagy tematikus csomagajánlatok megjelenítésére, amelyekre a vendégek azonnal jelentkezhetnek az ajánlatkérő űrlapon keresztül.
Vendégértékelések
Tanulmányok sokasága szerint az egyik legerősebb vonzerővel a vásárlói értékelések rendelkeznek – a portál minden vendéglátóhely és szálloda Google Places értékeléseit képes megjeleníteni.